بسم الله الرحمن الرحيم Pictures, Images and Photos

Friday, December 21, 2012

Nak Jadi Solehah, JOM... !!!!!

Bila baca status.. bunyinya cm ni:
Akhowat(perempuan): "awak kalau awak laki yg x pandai jaga solat jgn harap dpt jaga anak dara org"... "awak kalau awk x pndai nk bimbng diri x pyh mimpi nk bimbing anak dara org"

ikhwah(lelaki): "awak kalau awk x reti nk pkai tudung.. sy x sudi lh wat isteri".. " perempuan yg x tutup aurat tu stok untuk pkai buang je.. aku nk pompuan yg sempurna auratnya.. sjuk mata memandang"

kesimpulannya.. kalian lengkapkanlah diri kalian dngn Ilmu islam dlm diri kalian.. kerana ALLAH berfirman. perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik....

lihatlah di sini.. jahat bagaimana seorg itu pasti inginkan seorg pasangn yg soleh dan solehah.. yg terbaik.. wahai lelaki di sini aku menyeru.. "mantapkanlah iman kita bersama. penuhkan dada dengn ilmu agama mu kerana kelak kamu pasti ingin menjadi imam yg hebat kepada permata mu yg solehah..."

wahai perempuan" jagalah maruahmu sebaik mungkin.. setia lah pd yg satu.. hilngnya harga dirimu apabila kamu mnjatuhkan pd tempat yg salah.. harga dirimu sngt mahal walau ditukar dengn seribu mutiara sekali pun...Cintailah penciptamu sebelum kamu mencintai makhluknya..."
Saidina Ali tercipta hanya untuk saidatina Fatimah.

Maka kamu (lelaki) ingin mencari org sebaik Saidatina FaTIMAH maka kamu perlulah semantap saidina ALi..
dan begitu sebaliknya
~Perkongsian daripada FB ( Aku Benci Dedah Aurat di Laman Sosial ~

No comments:

Post a Comment